freelance televisieregisseur - contentmaker & storyteller Dennis Brussaard

“Een groot verhaal klein & persoonlijk maken. Mensen laten spiegelen. Mensen ráken. Om van daaruit meer compassie & betrokkenheid te creëren.

Met storytelling maatschappelijke issues ‘een gezicht geven’.  Dat is mijn drijfveer.”

Vakmanschap in Verbeelding

& Storytelling

Het verhaal een gezicht geven. De impact van dementie krijgt een gezicht. Een vluchtelingenkamp krijgt een gezicht. De impact van oorlog krijgt een gezicht. Uw organisatie krijgt daarmee een gezicht. En daarmee een hart met emotie.

Een intrinsieke benadering (vanuit het onderbuik gevoel). Dat is de kracht van de concepten en verhalen die ik naar beeld vertaal.

Beelden die hun weg vinden via de media en ‘real-life’ events waarbij de deelnemer zelf onderdeel wordt van de ervaring.

Ik heb in de afgelopen 30 jaar in meer dan 80 landen gewerkt (in voornamelijk crisisgebieden) om de slachtoffers van (natuur)rampen, aardbevingen, oorlog en armoede ‘een gezicht te geven’.  Ik heb de hele wereld over gereisd om ieder ‘groot’ verhaal terug te brengen naar menselijke proporties.

Daarom ging de ambassadeur van de stichting vaak mee op reis zoals Paul van Vliet (UNICEF), Marco Borsato (Warchild), Leontine Borsato (Cordaid), Hans & Mireille (Koffietijd), Syb van der Ploeg (Cordaid), Jaap Jongbloed (Liliane Fonds) en vele anderen.

Ik ben niet alleen bedenker en regisseur. Ik ben ook professioneel coach en begeleider. Journalist & interviewer. Kortom een all-round senior programmamaker met een sterke voorkeur voor de mens achter het verhaal.

In mijn vrije tijd ben ik vrijwilliger bij het Nederlandse Rode Kruis en Event Medical Services (EMS) als (nood)hulpverlener.

freelance televisieregisseur, contentmaker & storyteller

Verbinding door Verbeelding

In mijn werk als regisseur heb ik dagelijks te maken met veelal kwetsbare groepen mensen.

Om die reden heb ik met erg veel plezier diverse trainingen en opleidingen gevolgd waaronder Systemisch Werken, Familieopstellingen, het Helende Verhaal en Rouw & Ritueel bij Phoenix Opleidingen met Morten Hjort & Joke Goudswaard.

Om bij de tijd én actief te blijven heb ik diverse opleidingen en training afgerond zoals Facebook- & contentmarketing (Mark Bongers) en ben ik gecertificeerd drone-piloot (Drone Academy), Paddi Advanced duiker en beschik ik over vaarbewijs 1+2.

Waar ik veel energie uithaal is het vrijwilligerswerk dat ik verricht als gediplomeerd EHBO & reanimatie hulpverlener bij grootschalige evenementen én het Noodhulpteam van het Nederlandse Rode Kruis, dat de hulpdiensten bijstaat bij rampen en ongevallen met méér dan 20 slachtoffers.

En mijn werk als BLS (Basic Life Support) bij grote evenementen vanuit Event Medical Services.

Het samenstellen, organiseren en produceren van audiovisuele content voor radio/TV, online en evenementen vergt een adequate en zorgvuldige aanpak.

Het is een creatief proces waarbij je soms out-of-the-box moet denken. Hoe houdt u de regie in handen en zorgt u ervoor dat alles volgens verwachting verloopt?

Wij nemen deze zorg uit handen. In samenspraak met alle betrokkenen stellen we zorgvuldig een plan op om vanuit de context en inhoud de vertaling naar de ‘verbeelding’ te maken.

Dat kan een video zijn, een documentaire, commercial, website, (social media) campagne of bijvoorbeeld voor een evenement.

Al onze content producties zijn inzetbaar binnen alle mediakanalen.

Wij realiseren het script, de planning, de opnamen, videomontage, vormgeving, muziek en distributie naar bijvoorbeeld de zender, STER, Branddeli of de verschillende andere mediakanalen.

Geef Een Gezicht - logo

Internationale documentaires

In opdracht van de UNHCR produceerde ik de documentaire ‘It Will Be Green Again’ (award winning)

Het leven in beeld gebracht van een Nigeriaans gezin op de vlucht voor Boko Haram vanuit het grootste vluchtelingenkamp in Afrika (Noord Kameroen)

Vastgelegd mijn mijn camera én drone: een bijzonder beeld en een geweldige ervaring voor de kinderen

Ik werk graag samen met (en in opdracht van) grote en kleine stichtingen, verenigingen, ondernemingen, reclamebureaus, producenten en omroepen. Het liefst bouw ik hierbij een langdurige relatie op zodat we kunnen blijven leren van de resultaten en respons bij een fondsenwervende- of publiciteitscampagne.

We meten altijd het resultaat om verbeteringen door te kunnen voeren indien noodzakelijk. We houden vinger aan de pols omdat we ons ten doel hebben gesteld dat iedere geïnvesteerde euro ook goed en verantwoord wordt besteed.

Hierbij werk ik graag nauw samen met de vaste medewerkers, partners en leveranciers van mijn opdrachtgevers. Zodat na verloop van tijd, desgewenst,  de invulling en uitvoering zelfstandig kan worden voortgezet door eigen medewerkers, met de eenmaal ontwikkelde opzet en invulling als leidraad.

Ook is het mogelijk dat wij met u meekijken naar uw reeds bestaande (video)content, campagne of evenement. We denken strategisch, creatief én praktisch mee.

Wellicht kunne