“Een groot verhaal klein & persoonlijk maken. Mensen laten spiegelen. Mensen ráken. Om van daaruit meer compassie & betrokkenheid te creëren.

Met storytelling maatschappelijke issues ‘een gezicht geven’.  Dat is mijn drijfveer.”

VAKMANSCHAP IN VERBEELDING

& STORYTELLING

Het verhaal een gezicht geven. De impact van dementie krijgt een gezicht. Een vluchtelingenkamp krijgt een gezicht. De impact van oorlog krijgt een gezicht. uw organisatie krijgt daarmee een gezicht. En daarmee een hart met emotie.

Een intrinsieke benadering (vanuit het onderbuik gevoel). Dat is de kracht van de concepten en verhalen die ik naar beeld vertaal.

Beelden die hun weg vinden via de media en ‘real-life’ events waarbij de deelnemer zelf onderdeel wordt van de ervaring.

Ik heb in de afgelopen 30 jaar in meer dan 80 landen gewerkt (in voornamelijk crisisgebieden) om de slachtoffers van (natuur)rampen, aardbevingen, oorlog en armoede ‘een gezicht te geven’.  Ik heb de hele wereld over gereisd om ieder ‘groot’ verhaal terug te brengen naar menselijke proporties.

Daarom ging de ambassadeur van de stichting vaak mee op reis zoals Paul van Vliet (UNICEF), Marco Borsato (Warchild), Leontine Borsato (Cordaid), Hans & Mireille (Koffietijd), Syb van der Ploeg (Cordaid), Jaap Jongbloed (Liliane Fonds) en vele anderen.

Ik ben niet alleen bedenker en regisseur. Ik ben ook professioneel coach en begeleider. Journalist & interviewer. Kortom een all-round senior programmamaker met een sterke voorkeur voor de mens achter het verhaal.

In mijn vrije tijd ben ik vrijwilliger bij het Nederlandse Rode Kruis en Event Medical Services (EMS) als (nood)hulpverlener.

FREELANCE REGISSEUR – DRONE PILOOT – STORYTELLER

VERBINDING DOOR VERBEELDING

In mijn werk als regisseur heb ik dagelijks te maken met veelal kwetsbare groepen mensen. Om die reden heb ik diverse trainingen en opleidingen gevolgd waaronder Systemisch Werken, Familieopstellingen, het Helende Verhaal en Rouw & Ritueel bij Phoenix Opleidingen met Morten Hjort & Joke Goudswaard.

Om bij de tijd én actief te blijven heb ik diverse opleidingen en training afgerond zoals Facebook- & contentmarketing (Mark Bongers) en ben ik gecertificeerd drone-piloot (Drone Academy) en Paddi Advanced duiker.

Waar ik veel energie uithaal is het werk dat ik verricht als gediplomeerd EHBO & reanimatie hulpverlener bij grootschalige evenementen én het Noodhulpteam van het Nederlandse Rode Kruis, dat de hulpdiensten bijstaat bij rampen en ongevallen met méér dan 20 slachtoffers.

Het samenstellen, organiseren en produceren van audiovisuele content voor radio/TV, online en evenementen vergt een adequate en zorgvuldige aanpak.

Het is een creatief proces waarbij je soms out-of-the-box moet denken. Hoe houdt u de regie in handen en zorgt u ervoor dat alles volgens verwachting verloopt?

Wij nemen deze zorg uit handen. In samenspraak met alle betrokkenen stellen we zorgvuldig een plan op om vanuit de context en inhoud de vertaling naar de ‘verbeelding’ te maken.

Dat kan een video zijn, een documentaire, commercial, website, (social media) campagne of bijvoorbeeld voor een evenement.

Al onze content producties zijn inzetbaar binnen alle mediakanalen.

Wij realiseren het script, de planning, de opnamen, videomontage, vormgeving, muziek en distributie naar bijvoorbeeld de zender, STER, Branddeli of de verschillende andere mediakanalen.

INTERNATIONALE DOCUMENTAIRES

In opdracht van de UNHCR produceerde ik de documentaire ‘It Will Be Green Again’ (award winning)

Het leven in beeld gebracht van een Nigeriaans gezin op de vlucht voor Boko Haram vanuit het grootste vluchtelingenkamp in Afrika (Noord Kameroen)

Vastgelegd mijn mijn camera én drone: een bijzonder beeld en een geweldige ervaring voor de kinderen

Ik werk graag samen met (en in opdracht van) grote en kleine stichtingen, verenigingen, ondernemingen, reclamebureaus, producenten en omroepen. Het liefst bouw ik hierbij een langdurige relatie op zodat we kunnen blijven leren van de resultaten en respons bij een fondsenwervende- of publiciteitscampagne.

We meten altijd het resultaat om verbeteringen door te kunnen voeren indien noodzakelijk. We houden vinger aan de pols omdat we ons ten doel hebben gesteld dat iedere geïnvesteerde euro ook goed en verantwoord wordt besteed.

Hierbij werk ik graag nauw samen met de vaste medewerkers, partners en leveranciers van mijn opdrachtgevers. Zodat na verloop van tijd, desgewenst,  de invulling en uitvoering zelfstandig kan worden voortgezet door eigen medewerkers, met de eenmaal ontwikkelde opzet en invulling als leidraad.

Ook is het mogelijk dat wij met u meekijken naar uw reeds bestaande (video)content, campagne of evenement. We denken strategisch, creatief én praktisch mee.

Wellicht kunnen nieuwe elementen toegevoegd, verbeterd of aangevuld worden. Of bestaan er al beelden in het archief die ingezet kunnen worden.

Het gaat erom dat uw huidige of nieuwe campagne succesvoller wordt en betere resultaten boekt dan ooit.

NEDERLANDSE COMMERCIALS

FRENK VAN DER LINDEN

FRANS & RENATE

TV commercials voor de campagne STOP DEMENTIE van Alzheimer- Nederland

Opzet & regie: Dennis Brussaard / vormgeving & montage: Michael van Amstel

MIREYA

STORYTELLING IN BEELDEN

De verhalen doorvertellen die het waard zijn om gehoord te worden. Verhalen van over de hele wereld. Over mensen. Dieren. Uitsluiting en isolatie. (On)veiligheid. Armoede. Oorlog en vrede. Leven en dood. En vooral hoop. Zodat we de wereld een beetje beter kunnen maken. Er ruimte komt om naar elkaar te luisteren.

DLGR STAAT VOOR DOELGERICHTER

weloverwogen (bn) : bewust, doelbewust, doelgericht, expres, gericht, met opzet, moedwillig, opzettelijk, uit moedwil, vooropgezet, vrijwillig. gefocust (bn) : aandachtig, attent, doelgericht, geconcentreerd, gericht, toegelegd, verdiept, waakzaam

ONTWIKKELING – UITVOERING – DISTRIBUTIE

Onze ervaring leert dat het produceren van een video van zeg 5 minuten, bij voorkeur een voorbereidingstijd heeft van 2-4 weken. Eenmaal de opnamen gepland vindt de montage plaats waarin de beelden worden verwerkt in combinatie met de muziek, titels en vormgeving.

Na enkele viewings wordt de eindmontage uitgevoerd. Zo’n 6 weken vanaf de eerste aanvraag kan de video gereed zijn (dit is een indicatie en alles hangt natuurlijk ook af van onze beschikbaarheid).

Bij producties die sterk samenhangen met de actualiteit, is het opleveren binnen 24 uur ook een mogelijkheid

Stichtingen en organisaties zijn vaak afhankelijk van fondsen en sponsoren. Wij houden hier graag rekening mee. Door samen de opzet te bepalen met een uitgewerkte transparante begroting en verantwoording.

Uniek aan onze werkwijze is dat al het videomateriaal dat eenmaal geproduceerd is, rechtenvrij (graits) beschikbaar blijft voor uw organisatie. Omdat wij van mening zijn dat de content nog via vele andere wegen ingezet kan worden.

WIJ VERZORGEN VOOR U GRAAG DE AUDIOVISUELE INVULLING VAN:

  • Radio & TV commercials

  • Corporate videos

  • Evenementen

  • Documentaires

  • Herdenkingen

  • Direct Response Television

  • Werven van nieuwe donateurs

  • Educatieve doeleinden

  • Bijeenkomsten

  • Bouw of (ver)nieuwbouw

  • Open Dagen

  • Televisieseries

Wij zijn betrokken én gedreven om uw organisatie te voorzien van een bijzondere impuls. Dat kan met één video waarin een persoonlijk verhaal op visuele wijze tot de verbeelding spreekt, tot een bedrijfsvideo, televisieserie of evenement. Denk hierbij ook eens aan een social media campagne, waarmee u een jonger en groter publiek aantrekt.

Met de naam ‘Geef Een Gezicht’ willen we belangrijke onderwerpen méér tot de verbeelding laten spreken. Omdat we denken dat we daarmee jongere generaties kunnen raken en verbinden. Onder deze paraplu en geïnspireerd op onze 33 jaar ervaring, hopen we binnenkort eens te horen wat u aanspreekt of wens is.

LATEN WE DE VERHALEN DOORVERTELLEN

OVER MENSEN ZOALS JIJ EN IK

Onze campagne voor Stichting Dierenlot vertelt het verhaal over dieren én mensen

Bekijk de TV commercials eens hierboven

Met grote dank aan de duizenden vrijwilligers die dag en nacht klaarstaan voor een dier in nood

OUT-OF-THE-BOX & REALISTISCH

In 2019 ben ik 50 jaar geworden. Een geweldig moment om de reis die achter mij ligt als kleine zelfstandige ondernemer eens in ogenschouw te nemen.

Op mijn 17e levensjaar begon mijn avontuur bij de televisie. Ongelooflijk dat we nu alweer 33 jaar verder zijn.

Via deze website zal ik in de komende maanden en jaren dit online video monument verder aanvullen met inspirerende beelden, campagnes, evenementen en ontwikkelingen. Blijf ons dus volgens door uw mailadres achter te laten.

EEN DIEPE BUIGING

MET FLORIS MIJN TROUWE MAATJE

Zodat het mooie werk waar zoveel mensen bij betrokken waren, onder de aandacht komt en behouden blijft. Doorgegeven wordt. Dat zou voor mij betekenen dat het het allemaal waard is geweest.

Het zoeken, het schuren, de twijfeling, de pijn en het verdriet, de diepe dalen en de duizelingwekkend mooie toppen met de prachtige verhalen en evenementen die het levenslicht zagen.

Een diepe buiging voor iedereen die hieraan heeft bijgedragen. En een diepe buiging voor u, die de moeite heeft genomen om dit allemaal te lezen. Ik zou zeggen: Join the club.

Dennis

Wonend in beelden

die alles vertellen

van zijn geraakt zijn

als jongen, als man, als vader

Wonend in beelden

die alles vertellen

over dader-slachtoffer

en het leven zelf!

Wonend in beelden

in taal tussen woorden

loopt Kuifje

met op zijn hielen

de dood en het geluk.

Joke Goudswaard – Phoenix Opleidingen

KIJK EN ERVAAR MEER VAN ONS WERK BIJ REAL LIFE EVENTS

Via Facebook en Instagram blijft u eveneens op de hoogte en plaatsen wij af en toe wat tips en inspirerende beelden.