DRTV Direct Response Television

Met DRTV Direct Response Television betrekt u heel bewust de kijker bij uw verhaal. Een goede succesvolle DRTV commercial zorgt voor een snaar die geraakt wordt.
Ergens wordt de kijker voor een spiegel gezet. En laat u de kijker naar zichzelf kijken met als doel: Wat als mij dit zou overkomen? en ‘What’s in it for me?’.
Een goede DRTV Direct Response Television campagne zorgt ervoor dat de URGENTIE duidelijk voelbaar is. En dat het ‘jou’ als kijker ook kan raken, nu of in de toekomst.
Omdat u compassie krijgt (wat ben ik een geluksvogel). Omdat u van dieren houdt. Omdat u ouder wordt. Omdat het leven soms tegenslagen kent, en welke dat zijn blijft ongewis.
Met DRTV gaat het vooral niet om een kunstje dat door velen wordt nagedaan. Ergens zult u bij Direct Response Television binnen het totaalplaatje één duidelijk handelingsperspectief moeten bieden.
Iets dat binnen handbereik ligt. Een eenvoudige actie (stuur een SMS, bel, klik hier) en zeker een eenvoudige boodschap. En dat binnen een korte commercial of video van zeg 01:30 of 02:00.
Zaadje in de wind Geef Een Gezicht
Geef Een gezicht Ereveld Vol Leven

Wij helpen u graag op weg

Vragen? Bel of mail ons voor een gratis consult:

035 53 35 743

mail@geefeengezicht.nl

Bekijk onze succesvolle DRTV portfolio eens door op de afbeelding te klikken.

Kijk eens hoeveel variaties mogelijk zijn die steeds weer afgestemd worden op het kanaal en de doelgroep >

Nadat mensen 12 – 18 keer in contact zijn gekomen met uw boodschap, volgt het handelingsperspectief.

Afhankelijk van uw doelgroep, zult u zich moeten afvragen WIE u wilt aanspreken met uw DRTV campagne. Man/vrouw? Leeftijd? Klasse? Woonplaats? En vervolgens moet worden bepaald wat RELEVANT is. Donateurs werven voor een regionaal ziekenhuis in het Noorden is niet relevant voor iemand uit de provincie Limburg.
Ik heb in de afgelopen 30 veel mensen opgeleid binnen het vak DRTV. En toch zie ik steeds weer dat de plank soms behoorlijk misgeslagen wordt omdat er geen afstemming is tussen de boodschap, het handelingsperspectief en de geplande campagne. De meest voorkomende fout is:

‘We willen ook nog even laten zien wat we allemaal al bereikt hebben…!

Eline van de Berg | Michael van Amstel | Dennis Brussaard | Geef Een Gezicht | Opnamen commercials

Lengte, periode, aantal keren, social media, website, branding….

Het zijn allemaal belangrijke keuzes en afwegingen. De lengte van de Direct Response Commercial. Is 30 seconden effectief of 60 seconden? Of langer? En in welke maanden programmeer je een DRTV campagne nu effectief?
Denk hierbij aan de kosten die u moet maken, GRP’s, om zichtbaar te worden in combinatie met het AANTAL contactmomenten binnen uw doelgroep. STER of Branddeli zendtijd is vele malen goedkoper in de zomermaanden bijvoorbeeld, of januari.
Dat geldt ook voor adverteren via social media kanalen.
En heeft u een helder plan wat er vervolgens als verdieping online terug te vinden is over de campagne en uw boodschap? Of offline, aan de deur, op de deurmat, in de krant…
Een stuk ‘branding’ voorafgaand aan de campagne, aanwezigheid in de pers, autoriteit zijn op het gebied van een bepaald thema: het draagt allemaal bij aan een succesvolle DRTV campagne,
Zomaar een donateurbutton op de webpagina die je vrijwel overal, maar heel erg effectief is dit niet. De vraag is binnen welke context je vraagt om donateur te worden.

Vraag aan degene waarmee u in zee gaat: Laat eens wat zien en vertel er eens over….

Zaadje in de wind Geef Een Gezicht
Geef Een Gezicht - logo

Kwaliteit in DRTV

SOCUTERA – hierin past de combinatie branding mét fondsenwerving juist optimaal!

Van één DRTV commercial maken wij vaak tien verschillende versies. Testen, testen, meten, analyseren!  Bel, SMS, Online, TV, Radio, Online… ze vragen allemaal een andere invulling of benadering.
Zaadje in de wind Geef Een Gezicht
Geef Een gezicht Ereveld Vol Leven

Neem gerust eens contact met ons op voor een gratis consult

Goedkoop is duurkoop bij DRTV

Een spot uitzenden in de commerciële tijd van een omroep of zender vraagt om herhaling en een lange adem.
En als een spot niet voldoet aan de eisen, dan kan een spot 1.000 x uitgezonden worden: het zal niet werken.
Helaas zien wij tevaak dat het een ‘kunstje’ wordt. Met vaak een totaal verkeerde invalshoek of CTA (Call-To-Action). En dan redt u het niet tussen alle andere commercials.
Wij hebben Direct Response Television ruim 30 jaar als specialiteit. Wij zijn wars van ‘campagnedenken’ of ‘bureaudenken’.
Wij staan liever met onze voeten in de klei, willen contact met het onderwerp. Gaan in gesprek, zorgen voor de juiste begeleiding en willen het echte verhaal zonder kunstje: Storytelling is ons vak!
Het programmeren, testen en analyseren laten wij graag over aan de specialisten die hiermee dagelijks bezig zijn.
Stel dus uw juiste team samen, ervaar en leer, en blijf ontwikkelen!